Het nieuwe Videoteam

Het nieuwe Videoteam heeft zijn eerste uitzendingen achter de rug en heeft vanuit het dorp en delen van het land al te horen gekregen dat men de diensten prima heeft kunnen volgen via de computer. En de laatste groep vindt dit fijn, want men is weer even verbonden met de oude, vertrouwde gemeente. Ook in Spiker vindt men het prachtig om de kerkdiensten op deze manier te kunnen volgen.
In eerste instantie is het de bedoeling, dat men, bij ziekte of anderszins, de kerkdienst thuis kan volgen op de computer via Kerkomroep.nl. Ook kan men overal ter wereld de dienst volgen op de computer, tablet, i-phone enz., door datzelfde Kerkomroep.nl in te toetsen en dan Ternaard in te typen op de juiste plek. Daarnaast is het ook voor de kerkgangers fijn, dat men alle handelingen die in de kerk plaatsvinden, beter kan volgen, op de grote schermen.
Op verzoek kunnen ook bijzondere diensten worden opgenomen en uitgezonden. Te denken valt aan trouw- en rouwdiensten, uitvoeringen van koren, enz.
Een uitzending kan ook worden opgeslagen om die op een later tijdstip te beluisteren en te bekijken.
Er zullen best nog weleens wat haperingen zijn in de voortgang van de dienst, maar dat zijn meestal ‘kinderziektes’. Over niet al te lange tijd hoopt het Videoteam dat alle diensten soepel verlopen.
Het Videoteam bestaat uit twee groepen. Dat zijn in de eerste plaats degenen die de presentatie maken en in de tweede plaats degenen die de presentatie ’s zondags verzorgen vanaf de ‘kreake’. De laatste groep werkt altijd met twee personen, omdat één persoon dit moeilijk alleen kan doen.
Wie vormen het Videoteam?

Groep 1: (ontwerpers) Chris Veenstra, Peter Christiaan Veenstra, Chris van der Veen, Rommy Talsma, Onno Bouma en Jan Kuipers.

Groep 2: (uitvoerenden) Chris Veenstra, Gerrit Sipma, Peter Christiaan Veenstra,  Yme Dijkstra, Chris van der Veen, Oane Talsma, Hessel Keegstra en Jan kuipers

Eigenlijk willen we groep 2 nog uitbreiden met 2 personen en het liefst met twee jongeren. Dames zijn ook welkom! Je moet vanzelfsprekend wel met de computer overweg kunnen en het leuk vinden om ermee te werken.
Als iemand een goede suggestie heeft voor het opzetten van een presentatie of de uitvoering daarvan, meld dit dan bij de leider van het team: Hessel Keegstra (ouderling). Zijn telefoonnummer is te vinden in ‘Mei-inoar op’e Akker’.
En zo werkt ook de PKN-gemeente van Ternaard mee met het aanpassen van de kerkdiensten aan de moderne tijd van computers en andere sociale media.