Kerkelijk werk begonnen met De Koninklijke trein

Afgelopen zaterdag en zondag werd het startweekend gehouden van PKN-gemeente van Ternaard. Voetbalspel, kampvuur, diensten en een gezamenlijke lunch vormden het begin van het kerkelijk jaar.

Op een laagdrempelige manier kon men elkaar ontmoeten, samen eten en over God leren. Er was een leuk programma voor jong en oud. Op zaterdag gingen de jeugdleden strijden om de gouden voetbal tegen de kerkenraad. Een spannende wedstrijd waar de kerkenraad het onderspit delfde met 2-5. Hierna verzamelde de jeugd zich om het kampvuur. Na de uitleg over het nieuwe kerkelijk jaar en de activiteiten kon de jeugd slapen in tentjes, rond de warmte van het kampvuur.

Zondagochtend waren er drie verschillende bijeenkomsten. In de Grutte Tsjerke was er een dienst voor de volwassen, in  dorpshuis “Tunawerth” een dienst voor jonge gezinnen en basisschoolkinderen en bij het station een bijeenkomst voor de jongeren. Na deze diensten kon een ieder een keus maken uit verschillende haltes met activiteiten. Voor kinderen, jongeren en volwassenen waren er activiteiten. Alle haltes waren bereikbaar met het treintje ‘Het Dockumer Lokaeltje’ en zijn conducteur. Vanaf 12.15 uur was het eindstation geopend waar kon worden genoten van soep, broodjes en hamburgers. Veel mensen kwamen langs op het startweekend om zo het kerkelijk jaar te beginnen.