Wereldgebedsdagviering ‘Sta op en Ga’

Ternaard – Zondag 1 maart vond de jaarlijkse Wereldgebedsdag plaats in de Grutte Tsjerke van Ternaard. De kerk was prachtig aangekleed met kleuren en de sfeer van het themaland van dit jaar: Zimbabwe. Bij binnenkomst werd iedereen verwelkomd met koffie, ranja, wat lekkers en een kleurplaat. In de dienst vertelden dames uit de gemeente (zogenaamd uit de Zimbabwe)  over hun situatie, ervaringen en hun leven met God in hun land. Het thema ‘Sta op en Ga’ werd door voorganger Onno Bouma toegelicht, ‘Sta op! Neem je mat en loop’, zei Jezus. Onze zusters uit Zimbabwe ervaren de ontmoeting van Jezus als een oproep om te handelen in liefde voor vrede en verzoening. De actiewerkwoorden suggereren dat we niet bang moeten zijn om naar het woord van God te handelen. God biedt ons de stappen voor persoonlijke en sociale transformatie. De kinderen in hadden een centrale plek in de kerk aan de kleurtafel.

De collecte in deze dienst, en de andere wereldgebedsdagdiensten in  was bestemd voor drie projecten in Zimbabwe Slovenië, Rechten van het Kind, Project Emerald Child en het project schoon drinkwater van het Leger des Heils.